A csillaghínár foglyai

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

A csillaghínár foglyai

KB35

„ESZTER: Játszhatsz, elmondom, hogy kell… Én vagyok Estella hercegnő… Ez itt az árboc. Ez itt az én hajóm. Alex: Ez lesz a titkos fegyverünk, amivel lebombázzuk a rendőröket. Nesztek, itt a halálzokni! Most meg fegyvert váltok. Kell egy kis lángszóró? ESZTER: A kalózoknál nincs rendőr… Nem figyelsz rám! Nem így kell játszani!” A fókuszba a fogyasztói társadalom korosztályra tett hatását állítjuk. A történet nem elrettenteni akar, hanem olyan új utakat keres, melyek a gyerekek saját képzeletéből, belső szándékaiból vezetnek a valóság felé, amelyeket csak közösen tudunk megépíteni.
Elérhető

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Szivák-Tóth Viktor
  • Fazekas Anna Dorottya

Térítés

  • Egyszeri, csoport után fizetendő alapdíj: Ingyenes program, melyre támogatói jegy is váltható (a jegybevételek teljes összegét hátrányos helyzetű közösségek ingyenes foglalkozásaira fordítjuk).
  • Teljes program jegyár résztvevők számára: Ingyenes program, melyre támogatói jegy is váltható (a jegybevételek teljes összegét hátrányos helyzetű közösségek ingyenes foglalkozásaira fordítjuk).
  • Teljes program jegyár kísérők számára: Ingyenes program, melyre támogatói jegy is váltható (a jegybevételek teljes összegét hátrányos helyzetű közösségek ingyenes foglalkozásaira fordítjuk).
  • A program ingyenes.
  • A program fogad szakmai látogatókat.
  • Szakmai jegy ára: Ingyenes program, melyre támogatói jegy is váltható (a jegybevételek teljes összegét hátrányos helyzetű közösségek ingyenes foglalkozásaira fordítjuk).
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A családdal töltött idő csökkenése, az otthonok digitális átalakulása, a szülő-gyerek együttlét más tevékenységekkel (telefonálás, elmerülés a közösségi médiában, a háttérben bekapcsolt okos TV, házimunka….) párhuzamos megvalósulása révén a gyerekekre irányuló szülői figyelem veszélyesen elaprózódik. A gyerekek azonban nem egy semleges térben maradnak magukra, hanem a piaci érdekektől áthatott világban. A gyerekek kiszolgáltatott fogyasztókká válnak. Nem ritka épp ezért a korai függőségek kialakulása: a képernyő-hatás, a játékfüggőség.

Színházi- nevelési előadásunk e hatássokkal szemben kívánja megerősíteni a gyerekekben a képzelet, a cselekvés és a társas együttlét pótolhatatlan élményét, a választásra, saját döntésre való képességüket – hiszen a felnőttek hiányzó védelmét olykor magunknak kell pótolniuk.

Az előadás a korosztály igényeihez igazodva nagy teret enged a közös játéknak: a belefeledkezésnek és felfedezésnek, az együttműködésnek és a rítusnak, az együttérzésnek és a nevetésnek. Mindezt a színházi jelenetek és a gyerekek szerepbe lépése révén közös történetté formáljuk mindabból, amit csak a képzeletük felszabadít bennük.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Szivák-Tóth Viktor

Alkotók

  • Béndek Réka
  • Boda Tibor
  • Fazekas Anna Dorottya
  • Fodor Éva
  • Kovács Anna
  • Kovács Zoltán
  • Szivák-Tóth Viktor
  • Urszinyi Ádám
  • Villant Bálint

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.