A hegy

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

A hegy

Drámakommandó Egyesület

Valamikor a történelem előtti időkben két törzs élt egymástól elszigetelve a hegy két oldalán. Más isteneket imádtak, mást gondoltak a Föld keletkezéséről, mások voltak a hagyományaik, szokásaik, máshogyan ettek és már ruhákban jártak. Egy nap hatalmas özönvíz pusztított a vidéken, a tenger szintje megemelkedett, s az egyetlen esély a túlélésre az volt, ha a hegyre menekülnek. A vihar lecsendesülésével a túlélők rémülten veszik tudomásul, hogy egy másik törzzsel kell osztozniuk az amúgy is szűk és táplálékban szegény helyen…
Elérhető
5-7.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Műfaj

  • Drámaóra

Kapcsolattartó(k)

  • Emődi Klaudia

Térítés

  • Egyszeri, csoport után fizetendő alapdíj: 50 000 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.
  • Szakmai jegy ára: Előzetes egyeztetés után szívesen látunk szakmai látogatókat. Számukra a részvétel a díjmentes.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A drámaórán rövid bemelegítő játék után elmondjuk a gyerekeknek, hogy történetünk az ősi időkben játszódik. A hegy két oldalán két törzs él: az egyik a tengerhez közel, főleg halászatból tartja fent magát, a másik bent a völgyben, vadászatból él. Két csoportot alakítunk, és a két csoport külön dolgozik. A drámatanárok segítségével a gyerekek törzsi nevet és törzsi hitvilágot alkotnak. Megalkotják közös hitrendszerüket, elpróbálják rítusaikat, megegyeznek abban, hogy hogyan választanak vezetőt, és meg is választják a vezetőjüket. Megbeszélik, kinek mi a teendője a törzs életében. Ezután rövid szünetet tartunk, s a szünet után egész csoportos improvizációval indulunk. A foglalkozásvezető elmondja, hogy a tenger szintje megemelkedett és körbevette a hegyet, így mindkét törzsnek ott kellett hagynia lakóhelyét, s az özönvíz elől a hegy teteje felé menekültek. Sokan odavesztek, és mi a túlélők vagyunk, akik a legutolsó hatalmas vihar utáni reggelen ébredezünk a nap első sugaraira. A csoportos improvizáció során döbbenten fedezzük fel, hogy nem vagyunk egyedül: a másik törzs tagjait most ismerjük meg. Mit tegyünk most? El tudjuk-e osztani a rendelkezésre álló erőforrásokat? Hogyan tudjuk megőrizni rítusainkat, hitünket? Ki legyen a vezetőnk? A különböző kultúrák együttélése kompex helyzet. Ebben a játékban a gyerekekkel közösen alkotott keretben tudunk erről játszani, gondolkodni. Sematikus vagy szélsőségesen leegyszerűsítő válaszok helyett a problémát összetettségében vizsgáljuk, a gyerekek döntéseit tiszteletben tartva. A drámaóra szerepen belüli reflektáló, összegző beszélgetéssel zárul.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Emődi Klaudia, Horváth Dóra vagy Kerényi-Nagy Zsófia

Alkotók

  • Emődi Klaudia
  • Horváth Dóra

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

  • 120 perc - Drámaóra, Drámaóra

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Emberi kapcsolatok
  • Egyén és társadalom

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Magyar nyelv és irodalom
  • Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek
  • Erkölcstan / Etika
  • Dráma és tánc

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.