A drámaórán rövid bemelegítő játék után elmondjuk a gyerekeknek, hogy történetünk az ősi időkben játszódik. A hegy két oldalán két törzs él: az egyik a tengerhez közel, főleg halászatból tartja fent magát, a másik bent a völgyben, vadászatból él. Két csoportot alakítunk, és a két csoport külön dolgozik. A drámatanárok segítségével a gyerekek törzsi nevet és törzsi hitvilágot alkotnak. Megalkotják közös hitrendszerüket, elpróbálják rítusaikat, megegyeznek abban, hogy hogyan választanak vezetőt, és meg is választják a vezetőjüket. Megbeszélik, kinek mi a teendője a törzs életében. Ezután rövid szünetet tartunk, s a szünet után egész csoportos improvizációval indulunk. A foglalkozásvezető elmondja, hogy a tenger szintje megemelkedett és körbevette a hegyet, így mindkét törzsnek ott kellett hagynia lakóhelyét, s az özönvíz elől a hegy teteje felé menekültek. Sokan odavesztek, és mi a túlélők vagyunk, akik a legutolsó hatalmas vihar utáni reggelen ébredezünk a nap első sugaraira. A csoportos improvizáció során döbbenten fedezzük fel, hogy nem vagyunk egyedül: a másik törzs tagjait most ismerjük meg. Mit tegyünk most? El tudjuk-e osztani a rendelkezésre álló erőforrásokat? Hogyan tudjuk megőrizni rítusainkat, hitünket? Ki legyen a vezetőnk? A különböző kultúrák együttélése kompex helyzet. Ebben a játékban a gyerekekkel közösen alkotott keretben tudunk erről játszani, gondolkodni. Sematikus vagy szélsőségesen leegyszerűsítő válaszok helyett a problémát összetettségében vizsgáljuk, a gyerekek döntéseit tiszteletben tartva. A drámaóra szerepen belüli reflektáló, összegző beszélgetéssel zárul.
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!