A kutya különös esete az éjszakában – háromlépcsős program

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

A kutya különös esete az éjszakában – háromlépcsős program

Budaörsi Latinovits Színház

A történet főszereplője Christopher 15 éves és az átlagostól eltérően tapasztalja meg a világot. A környezetében élő emberek érzelmeire nehezen reagál, rosszul van a sárga dolgoktól és hangosan nyög, ha a külvilág ingerei túllépik a tűréshatárát. Az autizmus spektrumzavarral élő fiú hétköznapjait a szomszédjukban történő gyilkosság dúlja fel, a számára kedves kutya halála. Christopher nyomozásba kezd, amely nem várt felfedezésekhez vezet életének ismerős kereteivel, határaival kapcsolatban, ezzel sorsfordító események sorát indítva el. Mark Haddon angol író díjnyertes regényéből.
Elérhető
7-13.
évfolyam

A program (legalább egy alkalma) csak fix helyszínen érhető el
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Debreceni Luca
  • a Budaörsi Latinovits Színház közönségkapcsolati munkatársai

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 3200 ft - a foglalkozásokon való részvétel ingyenes
  • Teljes program jegyár kísérők számára: 1000 ft
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A ráhangoló foglalkozás során (amelyre az iskolában, vagy az előadás estéjén a színházban is sor kerülhet), a diákok személyes kapcsolódásait gyűjtjük össze a történet főszereplőjéhez, Christopherhez: Miben azonosulhatnak vele? Mit tudnak az állapotáról? Mit gondolnak, milyen 15 évesnek, másnak, írónak, sikeresnek vagy épp elfogadónak lenni?

A feldolgozó foglalkozáson (amely egy következő napon az iskolában zajlik, vagy az előadás után a színházban) a diákok tárgyi asszociációin keresztül keressük a szavakat Christopher és a környezete közti kapcsolódások leírására. Eközben a családi dinamikák és szerepek kapcsán is kifejezhetik érzéseiket, véleményüket.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Debreceni Luca

Alkotók

  • Christopher BÖRÖNDI BENCE
  • Siobhan SZŐTS ORSI
  • Ed, Christopher apja ILYÉS RÓBERT
  • Judy, Christopher anyja PÁDER PETRA
  • fordító BARÁTHY GYÖRGY
  • dramaturg NÉMETH NIKOLETT
  • díszlettervező / jelmeztervező NOZDROVICZKY ESZTER
  • zeneszerző SZEGVÁRI JÚLIA
  • a rendező munkatársa / súgó JUHÁSZ GABRIELLA
  • rendező CSÁBI ANNA

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kiknek ajánljuk?

Bármely 7-13. évfolyamos osztályközösségnek ajánljuk.

Téma

  • Egyén és társadalom

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Erkölcstan / Etika

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.