A foglalkozás formája: két lépcsős, feldolgozó jellegű foglalkozás, az előadást követően a bábszínház erre alkalmas kamaratermében (lehetőség szerint közvetlenül, ha ennek akadálya van, az előadást követő 3 napban, osztálytermi vagy óvodai csoporttermi környezetben), időtartama kb. 50 perc
Célcsoport: 1.) nagyóvodás (5-6 éves ) gyermekek 2.) alsó tagozatos diákok, 7-10 éves korosztály
Fókusz: Mi van a hátizsákunkban? Mi az, amit öröklünk szüleinktől, őseinktől, s mi az, amit tanulunk tőlük?
Cél: A foglalkozás célja, hogy a közösen megtekintett előadás után, a gyerekekkel együtt vizsgáljuk meg, járjuk körül a felmerülő kérdéseket, problémákat. A gyermekek által felvetett lehetséges válaszok védett szerephelyzetben való felvetésével további lehetőségek nyílnak az előadást és a foglalkozást követően, a posteriori a személyes feldolgozásra.
Fontos még, hogy az iskolások közel kerüljenek a Bóbita Bábszínház előadásához, s a téma alapos vizsgálata és boncolgatása mellett az alkotófolyamat részleteivel és az alkotók (bábjátékosok) egy részével is megismerkedjenek.
Tevékenységi formák: Az előadás megtekintése után mozgásos-dinamikus ismerkedő játékok, majd kapcsolatteremtő és társválasztó, kiscsoportos játékokkal készítjük elő a fókuszban megjelölt kérdés feltevését. Fantáziajátékok, képalkotás, szoborjáték, majd szituációs játékok, illetve egyéni/közös levélírás/rajzolás zárja a foglalkozást, a csoport összetételének, életkorának és adott érzelmi-kognitív státuszának megfelelően.
Ütemezés: A lilahajú tündér – előadásokat követően (tömbösített bábszínházi játékrend esetén 1×1 vagy 2×1 hetes időszakaszban) közvetlenül valósulnak meg a foglalkozások a Bóbita Bábszínház kamaratermében – amennyiben ez nem lehetséges, az előadást követően maximum 3 napon belül belül a drámatanár-színészek az adott óvodába/iskolába kiszállva, a megfelelő ráhangolódási-emlékeztető szakasz után tartják meg a helyszínen a foglalkozásokat.
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!