A lilahajú tündér (az azonos című bábelőadáshoz kapcsolódó feldolgozó színházi foglalkozás)

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

A lilahajú tündér (az azonos című bábelőadáshoz kapcsolódó feldolgozó színházi foglalkozás)

Bóbita Bábszínház

Ki vagyok én? Mitől hős a hős?/ Ki lehet hős?Te is lehetsz hős! Hogyan lehetünk nagyon jók bármiben is? Kitől mit tanulhatunk meg? Kik a mestereink vagy példaképeink? Ilyen és ehhez hasonló kérdések felvetése és "A lilahajú tündér" című bábelőadás megtekintése után indulunk a résztvevőkkel az előadás díszletei között egy játékos, de komoly téttel rendelkező kalandtúrára, hogy kipróbáljuk, miben vagyunk a legjobbak és ezzel hogyan lehetünk saját magunk és társaink "hősei".
Már nem játsszák

A program (legalább egy alkalma) csak fix helyszínen érhető el
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Készségfejlesztő

Kapcsolattartó(k)

  • Papp Melinda

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 2000 Ft/fő ( 1500 Ft a színházi belépőjegy+ 500 Ft a foglalkozáson való részvétel díja)
  • Teljes program jegyár kísérők számára: 0 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A foglalkozás formája: két lépcsős, feldolgozó jellegű foglalkozás, az előadást követően a bábszínház erre alkalmas kamaratermében (lehetőség szerint közvetlenül, ha ennek akadálya van, az előadást követő 3 napban, osztálytermi vagy óvodai csoporttermi környezetben), időtartama kb. 50 perc

 Célcsoport: 1.) nagyóvodás (5-6 éves ) gyermekek 2.) alsó tagozatos diákok, 7-10 éves korosztály

Fókusz: Mi van a hátizsákunkban? Mi az, amit öröklünk szüleinktől, őseinktől, s mi az, amit tanulunk tőlük?

 Cél: A foglalkozás célja, hogy a közösen megtekintett előadás után, a gyerekekkel együtt vizsgáljuk meg, járjuk körül a felmerülő kérdéseket, problémákat. A gyermekek által felvetett lehetséges válaszok védett szerephelyzetben való felvetésével további lehetőségek nyílnak az előadást és a foglalkozást követően, a posteriori a személyes feldolgozásra.

Fontos még, hogy az iskolások közel kerüljenek a Bóbita Bábszínház előadásához, s a téma alapos vizsgálata és boncolgatása mellett az alkotófolyamat részleteivel és az alkotók (bábjátékosok) egy részével is megismerkedjenek.

 Tevékenységi formák: Az előadás megtekintése után mozgásos-dinamikus ismerkedő játékok, majd kapcsolatteremtő és társválasztó, kiscsoportos játékokkal készítjük elő a fókuszban megjelölt kérdés feltevését.  Fantáziajátékok, képalkotás, szoborjáték, majd szituációs játékok, illetve egyéni/közös levélírás/rajzolás zárja a foglalkozást, a csoport összetételének, életkorának és adott érzelmi-kognitív státuszának megfelelően.

Ütemezés: A lilahajú tündér – előadásokat követően (tömbösített bábszínházi játékrend esetén 1×1 vagy 2×1 hetes időszakaszban) közvetlenül valósulnak meg a foglalkozások a Bóbita Bábszínház kamaratermében – amennyiben ez nem lehetséges, az előadást követően maximum 3 napon belül belül a drámatanár-színészek az adott óvodába/iskolába kiszállva, a megfelelő ráhangolódási-emlékeztető szakasz után tartják meg a helyszínen a foglalkozásokat.

 

 


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Papp Melinda
  • Nagy Tímea
  • Matta Lóránt
  • Vadon Judit

Alkotók

  • Papp Melinda
  • Nagy Tímea
  • Vadon Judit
  • Matta Lóránt

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Készségfejlesztő

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.