A történet kezdete előtt a keretek tisztázásával és egy oldó játékkal indul az óra. Ezek után egy asszociációs játékkal készítjük elő a történet helyszínét, egy szigetet. Rövid narráció után a résztvevő diákok közösen alkotnak meg egy természeti népet. Családokat alapítanak, foglalkozást választanak. A gyerekek szerepbe lépve az egyik közeledő ünnepről tanácskoznak egy gyűlésen, de nem várt bonyodalom zavarja meg a kis közösség nyugalmát. A tenger egy nyugtalan, kiabáló, harapdáló lényt dob a partra, akivel az elején sehogy sem tud szót érteni a törzs. A történet végkimenetelét az adott osztály alakítja, majd közösen, jelenetekben dolgozzuk fel a döntések következményeit. A foglalkozás zárásaként egy év távlatából adódik lehetőségünk ránézni a történtekre. A foglalkozás több ponton is arra keresi a választ, hogy mit kezdünk egy idegennel? Mit teszünk, ha valaki különbözik tőlünk?
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!