Bábszínészet és bábkészítés
Tanár: Krista Anita
Mindazoknak ajánlom, akik érdeklődnek a bábok, a bábkészítés a bábozás iránt és azoknak is, akik a bábművészet lehetőségeire kíváncsiak.
Fontos, hogy a különböző bábfajták ismertetésén és elkészítésén túl, a műfaj sokoldalúságára és az ebből adódó fejlesztő lehetőségekre is felhívjam a figyelmet. A zene, a látvány, a mozgás és a beszéd együttesen van jelen a bábozás során.
„Kézzel-bábbal” foglalkozás: a csoport tagjai nemcsak a különböző fajta bábtechnikák mozgatásával ismerkednek, hanem a puszta kéz mozdulatainak kialakításából létrehozható alakokkal, formákkal is. Az emberi kéz ugyanis roppant beszédes. Érzelmek, történések, cselekvések kifejezésére is képes. Bábozás során pedig a műfaj sokoldalúságával is találkozunk, ahol a zene, a beszéd, a mozgás, és a látvány együttesen van jelen.
Ismerkedés a különböző bábtechnikákkal:
Kézbáb
Rögtönzött báb
Ujjbáb
Botbáb
Kesztyűsbáb
Pálcás báb
Asztali báb
Árnybáb
A különböző típusú bábok jellemzői, elkészítési módjai és mozgatása Tárgyjáték eszközökkel, kellékekkel.
Beszédtechnika
Tanár: Németh Edit
A célom az, hogy úgy tanuljunk a beszédtechnika órákon, hogy ne érezzük tanulásnak. Fontos, hogy játékos és közérthető „játékokban” mindenki találjon valami pozitív dolgot magának. Sokszínű órákat tartok, amiben akár légző-, relaxáló-, lazító-, de nyelvgyötrő-, és ritmikus gyakorlatokat is belecsempészek. Olyan csoportos és egyéni játékokat is felhasználok, ami a kommunikációt segíti elő és fejleszti.
Ének és ritmus
Tanár: Kováts Kriszta
2 x 60 perc – az ének, a ritmus, a mozgás kapcsolata (népdalok, ütőhangszerek segítségével.)
Kriszta először beszélget a résztvevőkkel: miért fontos a ritmus, a zene, a tánc, a mozgás? Mire jó, ha ezekkel foglakozunk? Bármit csinálunk – verset mondunk, előadunk egy dalt, színdarabban játszunk, de ha felelünk az iskolában, akkor is az egyik legfontosabb dolog a koncentráció, a figyelem, az előadói készség. És mindennek az alapja a ritmus. A különféle dalokat (különféle népek dalai) megtanulva és ütőhangszerekkel magunkat kísérve élvezettel fejlesztjük ezeket a készségeinket. És ha már mindez megy, miért ne táncolnánk is egy kicsit hozzá?
Kortárs tánc
Tanár: Vass Lajos
Játékos mozgásfejlesztés és tánc.
A foglalkozások első része a bemelegítésből és a csoport résztvevőinek egymásra és a mozgásra történő ráhangolódásából áll.
Nagyon fontos a feladatok motivált végrehajtása, ezért a gyakorlatok nagy része játékosan épül be az órákba. A figyelem megtartásában tárgyak, például a labda használata is segít.
Az órák második felében különböző táncstílusok alapelemeiből (kortárs tánc, balett, néptánc),lépésekből, kar -és forgáskombinációkból rövid koreográfiákat állítunk össze.
A megtanult, folyamatosan bővülő és „bonyolultabb” koreográfiákat különböző ütemű zenékre gyakoroljuk. A páros, illetve csoportos koreográfiák segítik az egymás közti kapcsolatfelvételt és kialakítják a mozgáson keresztül történő kommunikációt.
Az elsajátított mozgásos kompozíciókat meghatározott keretek között történő improvizációval tesszük érdekesebbé és személyesebbé.
A foglalkozások legfőbb célja, hogy mindenki jól érezze magát, felismerje a mozgás örömét, feloldódjon a táncban.
Az órák emellett – jellegükből következően – még jótékony „mellékhatásként” fejlesztik a testi tudatosságot, a finom és nagymotoros képességeket és a ritmusérzéket.
Színészmesterség
Tanár: Sándor Juli
A színészmesterség szépsége, hogy a különböző koncentrációs gyakorlato által fejlesztjük az asszociációs készséget, a szituációs játékok az életben való helytállást erősítik. Az életből merítve eljátszunk TV-ből ismert vetélkedőket – ezek már komoly színészi alakítást igényelnek, nem beszélve a versekről és színdarabokról, amelyeket részletekre bontva folyamatosan próbálunk.
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!