Baltazár Művészeti Központ

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Baltazár Művészeti Központ

Baltazár Színház

A Baltazár Színház 1999 óta működteti a saját elképzelések szerint kidolgozott és felépített, professzionális művészetoktatási rendszerét. A rendszer sajátosságai között kiemelten fontos szerepe van a kompetencia alapú részvételnek, valamint a tudásanyag első kézből, vagyis kortárs művészek által történő átadásának.
Elérhető
5-11.
évfolyam

A program (legalább egy alkalma) csak fix helyszínen érhető el
A program nyitott, a résztvevőknek nem szükséges ismerniük egymást

A program fő pedagógiai célja

  • Készségfejlesztő

Műfaj

  • Művészetterápiás foglalkozás

Kapcsolattartó(k)

  • Nagy Réka

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 2000 Ft
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Bábszínészet és bábkészítés

Tanár: Krista Anita

Mindazoknak ajánlom, akik érdeklődnek a bábok, a bábkészítés a bábozás iránt és azoknak is, akik a bábművészet lehetőségeire kíváncsiak.

Fontos, hogy a különböző bábfajták ismertetésén és elkészítésén túl, a műfaj sokoldalúságára és az ebből adódó fejlesztő lehetőségekre is felhívjam a figyelmet. A zene, a látvány, a mozgás és a beszéd együttesen van jelen a bábozás során.

„Kézzel-bábbal” foglalkozás: a csoport tagjai nemcsak a különböző fajta bábtechnikák mozgatásával ismerkednek, hanem a puszta kéz mozdulatainak kialakításából létrehozható alakokkal, formákkal is. Az emberi kéz ugyanis roppant beszédes. Érzelmek, történések, cselekvések kifejezésére is képes. Bábozás során pedig a műfaj sokoldalúságával is találkozunk, ahol a zene, a beszéd, a mozgás, és a látvány együttesen van jelen.

Ismerkedés a különböző bábtechnikákkal:
Kézbáb
Rögtönzött báb
Ujjbáb
Botbáb
Kesztyűsbáb
Pálcás báb
Asztali báb
Árnybáb

A különböző típusú bábok jellemzői, elkészítési módjai és mozgatása Tárgyjáték eszközökkel, kellékekkel.

Beszédtechnika

Tanár: Németh Edit

A célom az, hogy úgy tanuljunk a beszédtechnika órákon, hogy ne érezzük tanulásnak. Fontos, hogy játékos és közérthető „játékokban” mindenki találjon valami pozitív dolgot magának. Sokszínű órákat tartok, amiben akár légző-, relaxáló-, lazító-, de nyelvgyötrő-, és ritmikus gyakorlatokat is belecsempészek. Olyan csoportos és egyéni játékokat is felhasználok, ami a kommunikációt segíti elő és fejleszti.

Ének és ritmus

Tanár: Kováts Kriszta

2 x 60 perc – az ének, a ritmus, a mozgás kapcsolata (népdalok, ütőhangszerek segítségével.)

Kriszta először beszélget a résztvevőkkel: miért fontos a ritmus, a zene, a tánc, a mozgás? Mire jó, ha ezekkel foglakozunk? Bármit csinálunk – verset mondunk, előadunk egy dalt, színdarabban játszunk, de ha felelünk az iskolában, akkor is az egyik legfontosabb dolog a koncentráció, a figyelem, az előadói készség. És mindennek az alapja a ritmus. A különféle dalokat  (különféle népek dalai) megtanulva és ütőhangszerekkel magunkat kísérve élvezettel fejlesztjük ezeket a készségeinket. És ha már mindez megy, miért ne táncolnánk is egy kicsit hozzá?

Kortárs tánc

Tanár: Vass Lajos

Játékos mozgásfejlesztés és tánc.

A foglalkozások első része a bemelegítésből és a csoport résztvevőinek egymásra és a mozgásra történő ráhangolódásából áll.
Nagyon fontos a feladatok motivált végrehajtása, ezért a gyakorlatok nagy része játékosan épül be az órákba. A figyelem megtartásában tárgyak, például a labda használata is segít.

Az órák második felében különböző táncstílusok alapelemeiből (kortárs tánc, balett, néptánc),lépésekből, kar -és forgáskombinációkból rövid koreográfiákat állítunk össze.
A megtanult, folyamatosan bővülő és „bonyolultabb” koreográfiákat különböző ütemű zenékre gyakoroljuk. A páros, illetve csoportos koreográfiák segítik az egymás közti kapcsolatfelvételt és kialakítják a mozgáson keresztül történő kommunikációt.
Az elsajátított mozgásos kompozíciókat meghatározott keretek között történő improvizációval tesszük érdekesebbé és személyesebbé.

A foglalkozások legfőbb célja, hogy mindenki jól érezze magát, felismerje a mozgás örömét, feloldódjon a táncban.

Az órák emellett – jellegükből következően – még jótékony „mellékhatásként” fejlesztik a testi tudatosságot, a finom és nagymotoros képességeket és a ritmusérzéket.

Színészmesterség

Tanár: Sándor Juli

A színészmesterség szépsége, hogy a különböző koncentrációs gyakorlato által fejlesztjük az asszociációs készséget, a szituációs játékok az életben való helytállást erősítik. Az életből merítve eljátszunk TV-ből ismert vetélkedőket – ezek már komoly színészi alakítást igényelnek, nem beszélve a versekről és színdarabokról, amelyeket részletekre bontva folyamatosan próbálunk.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Sándor Juli
  • Vass Lajos
  • Kováts Kriszta
  • Németh Edit
  • Krista Anita

Résztvevői kör

  • A program nyitott, a résztvevőknek nem szükséges ismerniük egymást

Résztvevők aktivitása

  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

  • 120 perc - Művészetterápiás foglalkozás, Művészetterápiás foglalkozás

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Készségfejlesztő

Kiknek ajánljuk?

enyhe és középsúlyos fogyatékossággal rendelkezők számára

Téma

  • Művészetterápia

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Dráma és tánc

Programhoz kapcsolódó cikkek

Teaser (videó)

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.