A tizenhét éves Fanni magának való, bizonytalan lány. Példaképe Liza, a magabiztos és népszerű influenszer, ám Fanni suta és hétköznapi videóit alig nézi valaki. Egy nap azonban szinte véletlenül Fanni elindít egy mozgalmat: #BeReal, azaz mindenki vállalja fel önmagát, és a valóságot posztolja. Fanni maga sem hiszi, de áradni kezdenek a lájkok és a kommentek, a hashtaget felkapják, követői száma az egekbe szökik. Az emberek megőrülnek az ismeretlen csajért, aki végre fel meri vállalni önmagát, és lerántja a leplet az influenszerek kirakatvilágáról. Vajon mihez kezd Fanni a hirtelen jött népszerűséggel és felelősséggel? És mit szól Liza az új vetélytárshoz?
A komplex színházi nevelési előadás elején a résztvevő diákokkal a példakép fogalmáról beszélgetünk, illetve kommentek alapján elkezdenek megismerkedni Fannival és Lizával – illetve véleményt alkotnak róla. Majd a színházi részben élőben is megismerkednek velük, és az előadás központi kérdésével: Mit jelent önmagunknak, igazinak lenni? Mit tehetünk egy olyan helyzetben, amikor szembesülünk azzal, hogy az online életünk hazugság?
Az első színházi rész bemutatja a szereplőket – Fannit; a példaképét, az influenszer Lizát; Liza öccsét, Domát, aki Fanni barátja; és Fanni édesanyját -, és az alapkonfliktust: Fanni szeretne népszerűbb lenni, és miután szembesül azzal, hogy Liza egy hamis képet fest magáról a követői számára, leleplezi őt egy videóban, ami aztán őt teszi népszerűvé. Emellett nem túl szoros a viszonya édesanyjával, a barátjától, Domától pedig többet szeretne, mint barátság – ám nem veszi észre a jeleket, hogy a fiú is többet érez iránta
Az epizódot követő drámamunkában az egyes szereplők és a központi figura, Fanni viszonyával foglalkozunk, illetve arról, kinek mi a véleménye a másikról. A nyitás végén arról beszélgetünk, hogy milyennek szeretné Fanni a kapcsolatait, és hogy mit tud tenni azok alakításáért.
Egy szünet után a második színházi rész Fanni influenszerré válását mutatja be, és annak hatásait; menedzsere lesz, közös videót csinál Lizával és az édesanyjával is, aki szeretne minél többet profitálni a lánya népszerűségéből. Doma viszont csalódik benne, mert őt is felhasználja a népszerűsége fenntartásához.
Az epizód után a diákok beszélgethetnek a Fannit játszó színésznővel, szerepben arról, hogyan érez a lány. Majd arról gondolkodunk, mit várnak el most Fannitól az anya, a menedzsere, a követői, illetve Doma. Ezeket állóképekbe is öntjük, olyan formában, hogy megnézzük, hol tart Fanni egy év múlva, ha ennek, és hol, ha épp egy másik elvárásnak akar megfelelni.
Majd nagy körben arról beszélgetünk: ha Fanni úgy döntene, hogy senki elvárásainak nem akar megfelelni, hogyan döntene? Hogyan folytatná az életét a történtek után?
Érzelemtudatosítás, felismerés, kifejezés, szabályozás
Érzelemtudatosítás, felismerés, kifejezés, szabályozás
Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!