Csere

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Csere

Paralel Alkotócsoport

Egy elképzelt európai állam iskolájának csereprogramján járunk, ahol a résztvevők az ország különleges berendezkedéséből fakadóan egy nagy döntés előtt állnak; meg kell határozniuk, mennyire szeretnének a továbbiakban társadalmi aktivitással, és mennyire saját életükkel foglalkozni.
Elérhető
10-13.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Török Tímea

Térítés

  • Egyszeri, csoport után fizetendő alapdíj: 60.000 Ft
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Egy elképzelt európai állam iskolájának csereprogramján járunk, ahol a résztvevők az ország különleges berendezkedéséből fakadóan egy nagy döntés előtt állnak; meg kell határozniuk, mennyire szeretnének a továbbiakban társadalmi aktivitással, és mennyire saját életükkel foglalkozni.

Lurrában minden évben zajlik a végzős diákok között a Választás-segítő Bizottság szervezésében egy cserehét. Ezek után ugyanis a fiataloknak dönteni kell, hogy S1 vagy D1 típusú állampolgárok lesznek, a döntéshez pedig minden szükséges információval rendelkezniük kell, de azok átadása közben senki nem befolyásolhatja őket.

Mire lehet elég egy csereprogram? Kinek mi számít fontosnak? Te tudod, meddig terjed a világod? Mi kell ahhoz, hogy sikerüljön a szempontváltás? Milyen információkat engedsz be az életedbe? Milyen élmények segíthetnek életed egyik legfontosabb kérdésének eldöntésében? 

Ilyen és hasonló kérdések mentén gondolkozunk közösen erről az elképzelt államformáról, a társadalmi aktivitás valódi jelentéséről, egymás nézetrendszerének elfogadásáról és az együttélés nehézségeiről. A két állampolgársági típus, azaz a két aktivitási szint az előadásban plasztikusan és egyenértékűen jelenik meg, a fiktív tér dilemmáját élessé téve. 

A folyamatdráma módszertanán alapuló tantermi előadásban az aktuális osztály tagjai maradéktalanul résztvevőkké válva számos konkrét kérdés és  játékos forma mentén gondolkodhatnak az előadás fő témáin, melynek tanulságaival életükben gazdagabbá, és mindennapjaik kevésbé éles helyzeteiben is tudatosabbá válnak.

 


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Fodor Fanni
  • Hollósy Réka
  • Villant Bálint

Alkotók

  • Farkas Atilla
  • Török Tímea

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Egyén és társadalom

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.