Egy elképzelt európai állam iskolájának csereprogramján járunk, ahol a résztvevők az ország különleges berendezkedéséből fakadóan egy nagy döntés előtt állnak; meg kell határozniuk, mennyire szeretnének a továbbiakban társadalmi aktivitással, és mennyire saját életükkel foglalkozni.
Lurrában minden évben zajlik a végzős diákok között a Választás-segítő Bizottság szervezésében egy cserehét. Ezek után ugyanis a fiataloknak dönteni kell, hogy S1 vagy D1 típusú állampolgárok lesznek, a döntéshez pedig minden szükséges információval rendelkezniük kell, de azok átadása közben senki nem befolyásolhatja őket.
Mire lehet elég egy csereprogram? Kinek mi számít fontosnak? Te tudod, meddig terjed a világod? Mi kell ahhoz, hogy sikerüljön a szempontváltás? Milyen információkat engedsz be az életedbe? Milyen élmények segíthetnek életed egyik legfontosabb kérdésének eldöntésében?
Ilyen és hasonló kérdések mentén gondolkozunk közösen erről az elképzelt államformáról, a társadalmi aktivitás valódi jelentéséről, egymás nézetrendszerének elfogadásáról és az együttélés nehézségeiről. A két állampolgársági típus, azaz a két aktivitási szint az előadásban plasztikusan és egyenértékűen jelenik meg, a fiktív tér dilemmáját élessé téve.
A folyamatdráma módszertanán alapuló tantermi előadásban az aktuális osztály tagjai maradéktalanul résztvevőkké válva számos konkrét kérdés és játékos forma mentén gondolkodhatnak az előadás fő témáin, melynek tanulságaival életükben gazdagabbá, és mindennapjaik kevésbé éles helyzeteiben is tudatosabbá válnak.
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!