A tizennégy éves Oskar kissé félszegebb és magának valóbb az átlagnál. Napjai többnyire azzal telnek, hogy próbálja ép bőrrel megúszni iskolatársai terrorját, majd lop egy halom édességet, amivel kárpótolja magát a rengeteg szenvedésért. A válogatott kínzásokról ugyanis senkinek sem mesélhet. Nincs kinek. Szülei elváltak, és mindketten túlságosan elfoglaltak ahhoz, hogy a gyerekkel is foglalkozzanak
Oskar szomszédjába egy nap egy fura lány, Eli költözik egy idős férfival. Az Oskarral egyidős kislány ugyanolyan különc és magányos, így hamar barátságot kötnek.
Oskar életében szép lassan mindennél fontosabbak lesznek az esti találkozások a titokzatos lánnyal. Eli képes megadni neki mindazt a figyelmet, amire vágyik. Vele végre tervezgetni lehet a bosszút, mert felcsillan az esélye, hogy vissza lehet vágni a kegyetlenkedő osztálytársaknak. Sőt, Eli arra is képes, hogy titkon éjszaka besurranjon a fiú szobájába, hogy mellé feküdjön az ágyba.
A két kiszolgáltatott gyerek egymásra utaltsága szinte észrevétlenül szerelemmé válik. Ám ez a szerelem nem két ártatlan kiskamasz érzelmes románca. Eliről ugyanis szépen lassan kiderül, hogy vámpír. A vele élő idős ember pedig nem az apja, hanem az a férfi, aki egy kis kedvességért és néhány jó szóért cserébe napról napra nejlonszatyorba pakolja a kést, a kábító gázt, a tölcsért és a marmonkannát, hogy az erdőben óvatlan járókelőket húzzon fel fejjel lefelé a fára, elvágja a nyakukat, és vérükkel az egyre durvábban követelőző Elit táplálja.
Jack Thorne színpadi adaptációja John Ajvide Lindqvist regénye és filmje, a Marla Rubin Productions Ltd-vel kötött megállapodás alapján.
Barta Judit / ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet – Média és Kommunikáció Tanszék és Hellónyúz - alapító
Dr. Horváth Henriette / Solt & Társai Ügyvédi Társulás – ügyvéd
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!