Kiindulásként szolgáló mű: Gianina Carbunariu Kebab című drámája.
A program központi kérdés: Mennyiben vagyok felelős saját kiszolgáltatottságomért?
Az előadást követően a feldolgozó foglalkozás során a fiatalokkal közösen gondolkozzunk az előadás által tematizált kérdéseken. Az előadás asszociatív mesei keretéből indulunk ki: hány alakban, és hányféleképpen jelenik meg a „farkas” a történetben? Milyenek ezek a farkasok? Ezt követően a cím metaforáján gondolkodunk: a történet szereplői azt álmodják, hogy ők maguk „kebabok”. Miért álmodják, hogy „kebabok”? Ki eszi őket? Ezt követően kicsoportokban a három szereplő „kebabbá” válásának külső és belső okain gondolkodunk a diákokkal. Az okokat post-it-okra írják a diákok, és elhelyezik a háromfejű farkasábrán. Zárásképpen azon gondolkodunk, hogy mit jelent az „otthon” fogalma: mik kellenek ahhoz, hogy valaki azt mondhassa „otthon/itthon vagyok”.
Kiszolgáltatottság, társadalmi és egyéni felelősség
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!