Iskolai beavató foglalkozás
A beavató foglalkozás keretében a társulat tagjai, valamint egy drámapedagógus egy dupla óra keretén belül adnak bepillantást a kortárs táncszínházba, a Tünet Együttes egy előadásához kapcsolódóan.
A foglalkozás 90 percben valósul meg: egy sor mozgásos, szöveges és drámai gyakorlatot (térérzékeléssel, koncentrációval, kontaktusteremtéssel, önismerettel kapcsolatos improvizatív feladatokat), tartalmaz, amelyeket a diákok a táncosokkal közösen sajátíthatnak el.
A foglalkozást tanítási időben, az iskola órarendjébe illesztve tartjuk, az intézmény által biztosított terekre alkalmazva, közösen egyeztetett időpontokban.
Helyszín: az oktatási intézmény
Időtartam: 2 x 45 perc
Előadás és beszélgetés a Tünet Együttes tagjaival
A program második része a Tünet Együttes egy, repertoáron lévő előadásának megtekintése. Az előadás-látogatásra az iskolai beavató foglalkozásokat követően kerül sor, így a diákok már élményekkel és előzetes ismeretekkel gazdagon tekinthetik meg az előadást.
Ezt követően beszélgetést szervezünk, melyben a diákok kötetlen formában vitathatják meg benyomásaikat az előadások alkotóival, ugyanakkor az itt felmerülő kérdéseket összekapcsolhatják az iskolai foglalkozás tapasztalataival.
Az iskolai beavató foglalkozásokat az iskolák számára ingyenesen szervezzük, a színházlátogatásra pedig a színházakkal együttműködésben kedvezményes diákjegyeket biztosítunk.
Második lépcső
A 2011-2012-es évadban a Tünet Együttes elindította középiskolai beavató programjának második lépcsőjét. A több órás műhelymunkák alkalmával a program első lépcsőjén már részt vett, önkéntesen jelentkező diákokból álló kisebb csoportokkal dolgozunk együtt, több teret adva ezzel a személyes megnyilvánulásoknak, egyéni ötleteknek. A workshopokon 2012 májusában a szabadkai Kosztolányi Dezső Tehetséggondozó Gimnázium és a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium diákjai vettek részt.
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!