Különös

Különös - MáSzínház
Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Különös

MáSzínház

Honnan tudjuk, mit érzünk? Hogyan tudjuk kifejezni az érzéseinket? Miért és hogyan változik ez, amikor idősebbek leszünk? Ezekről a kérdésekről játszunk és gondolkodunk együtt 2-3. osztályos gyerekekkel.
Elérhető
2-3.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Bakonyvári L. Ánges

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 1500 Ft (IX. kerületi diákok) / 2000 Ft (diákok) / 2500 Ft (felnőttek)
  • A program fogad szakmai látogatókat.
  • Szakmai jegy ára: 1500 Ft
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Szia. – Szia. – Szomorú vagy? – Miért gondolod, hogy szomorú vagyok? – Látszik. – Tényleg? – Igen. – Még senki nem vette észre. – Miért vagy szomorú?

Csernus Ági és Hídvégi András Szerelmesekönyv című kötetében két Figurka találkozik egymással. Az egyik kicsit más, mint a többiek. Ha őt kérdezik, nagyon más. De a másiktól kapott figyelem eléri azt, hogy a legtisztább gyermeki nyitottsággal tudjanak ők egymás felé fordulni.

Vajon ez sikerülhet egy szürke irodában is, két felnőtt embernek is? Hát ha a Figurkák segítenek? Pláne, ha a résztvevő gyerekek?

Honnan tudjuk, mit érzünk? Hogyan tudjuk kifejezni az érzéseinket? Miért és hogyan változik ez, amikor idősebbek leszünk? Ezekről a kérdésekről játszunk és gondolkodunk együtt 2-3. osztályos gyerekekkel.

Az előadás elején a résztvevő gyerekeknek megmutatunk egy iratmegsemmisítő gépet. A tárgy kapcsán közösen kitaláljuk, mi lehet a történet helyszíne, a hangját pedig megpróbáljuk érzésekhez társítani. Majd közösen berendezzük az irodát, ahol két ember dolgozik: István és Borbála.

Az első színházi részben velük, az ő egy napjukkal ismerkedünk meg. Pontosabban nem egy átlagos napot látunk, hanem egy olyat, ami valahogy különös, mert ők, akik szinte sose beszélnek egymással, ma megváltoznak: szabadjára engedik Pistit és Borit. Pontosabban Bori kiszabadítja Pistit.

A pedagógiai részben ezután a kettejük viszonyáról gondolkodunk, illetve arról, mit gondolhatnak róluk mások.

A következő színházi részben egy újabb napot látunk, amikor valami megint megváltozik. Bori ma nem jön elő, Borbálának rossz napja van, amit se István, se Pisti nem ért. Ekkor kér segítséget a résztvevő gyerekektől (és szüleiktől), hogy mi történt, és mit tehet.

A helyzet feloldása után jelenik meg a FŐNÖK, aki számon kéri dolgozóit. Ők viszont ezen a napon úgy döntenek, hogy szabadok maradnak.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Márton Gábor Csaba
  • Pájer Alma Virág

Alkotók

  • Demeter Orsi (BORBÁLA)
  • Inoka Péter (ISTVÁN)
  • Csernus Ági (TÖRTÉNET, BÁBOK)
  • Juhász Nóra (JELMEZ, KELLÉK)
  • Hajós Zsuzsa (DRAMATURG)
  • Pájer Alma Virág (A RENDEZŐ MUNKATÁRSA; BÁBTRÉNER)
  • Márton Gábor Csaba (RENDEZŐ)

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Felnőtteknek (is) szóló változatok

  • Családi változat elérhető
  • Tanári karnak készült változat elérhető
  • Cégeknek készült változat elérhető

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Emberi kapcsolatok

    Érzelemtudatosítás, felismerés, kifejezés, szabályozás

  • Diszkrimináció

    Értelmi fogyatékos emberek elfogadása

  • Identitáskeresés, identitásválság

    Érzelemtudatosítás, felismerés, kifejezés, szabályozás

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Erkölcstan / Etika

    Érzelemtudatosítás, felismerés, kifejezés, szabályozás

Támogatók, szakmai partnerek

Emberi Erőforrások Minisztériuma, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Ferencváros Önkormányzata

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.