Szia. – Szia. – Szomorú vagy? – Miért gondolod, hogy szomorú vagyok? – Látszik. – Tényleg? – Igen. – Még senki nem vette észre. – Miért vagy szomorú?
Csernus Ági és Hídvégi András Szerelmesekönyv című kötetében két Figurka találkozik egymással. Az egyik kicsit más, mint a többiek. Ha őt kérdezik, nagyon más. De a másiktól kapott figyelem eléri azt, hogy a legtisztább gyermeki nyitottsággal tudjanak ők egymás felé fordulni.
Vajon ez sikerülhet egy szürke irodában is, két felnőtt embernek is? Hát ha a Figurkák segítenek? Pláne, ha a résztvevő gyerekek?
Honnan tudjuk, mit érzünk? Hogyan tudjuk kifejezni az érzéseinket? Miért és hogyan változik ez, amikor idősebbek leszünk? Ezekről a kérdésekről játszunk és gondolkodunk együtt 2-3. osztályos gyerekekkel.
Az előadás elején a résztvevő gyerekeknek megmutatunk egy iratmegsemmisítő gépet. A tárgy kapcsán közösen kitaláljuk, mi lehet a történet helyszíne, a hangját pedig megpróbáljuk érzésekhez társítani. Majd közösen berendezzük az irodát, ahol két ember dolgozik: István és Borbála.
Az első színházi részben velük, az ő egy napjukkal ismerkedünk meg. Pontosabban nem egy átlagos napot látunk, hanem egy olyat, ami valahogy különös, mert ők, akik szinte sose beszélnek egymással, ma megváltoznak: szabadjára engedik Pistit és Borit. Pontosabban Bori kiszabadítja Pistit.
A pedagógiai részben ezután a kettejük viszonyáról gondolkodunk, illetve arról, mit gondolhatnak róluk mások.
A következő színházi részben egy újabb napot látunk, amikor valami megint megváltozik. Bori ma nem jön elő, Borbálának rossz napja van, amit se István, se Pisti nem ért. Ekkor kér segítséget a résztvevő gyerekektől (és szüleiktől), hogy mi történt, és mit tehet.
A helyzet feloldása után jelenik meg a FŐNÖK, aki számon kéri dolgozóit. Ők viszont ezen a napon úgy döntenek, hogy szabadok maradnak.
Érzelemtudatosítás, felismerés, kifejezés, szabályozás
Értelmi fogyatékos emberek elfogadása
Érzelemtudatosítás, felismerés, kifejezés, szabályozás
Érzelemtudatosítás, felismerés, kifejezés, szabályozás
Emberi Erőforrások Minisztériuma, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Ferencváros Önkormányzata
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!