„Lásd, válni is alig / Tudok s jó éjt kívánnék – hajnalig” – William Shakespeare: Rómeó és Júlia erkélyjelenetek elemzése

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

„Lásd, válni is alig / Tudok s jó éjt kívánnék – hajnalig” – William Shakespeare: Rómeó és Júlia erkélyjelenetek elemzése

OSZMI

Foglalkozásunkon bevezetjük a diákokat a színházi előadáselemzések világába, másrészt az egyes rendezői koncepciók különbözőségére hívjuk fel a figyelmet. A foglalkozás anyagát az OSZMI Audiovizuális Archívuma adja, így 5 különböző rendező Rómeó és Júlia-előadásának erkélyjelentét vetítjük le a középiskolás osztálynak. A jelenteket előzetesen megbeszélt előadáselemzési szempontok szerint tekintik meg csoportokban a diákok, majd közös egyeztetés következik.
Elérhető
9-10.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Ismeretátadó

Műfaj

  • drámaóra/rendhagyó irodalomóra

Kapcsolattartó(k)

  • Maksai Ági

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 800 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Korosztály: 14-16 éves diákok (9-10. osztály)

Téma: William Shakespeare: Rómeó és Júlia erkélyjelenet

Cél: színházi előadások összetettebb jelrendszerének megmutatása, elmozdítás a szoros szövegelemzéstől a színházi előadások irányába, a különböző rendezői koncepciók felmutatása.

Időtartam: 90 perc

Maximális létszám: 35 fő (1 osztályközösség)

Munkaforma: csoportmunka, egész csoportos egyeztetés

Az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet Bajor Gizi színészmúzeuma ezzel a foglalkozásával a középiskolákban kötelező drámaszöveg elemzésekhez kíván hozzájárulni, kiegészíteni azt. Egyrészt – kissé elmozdítva az irodalmi szempontoktól – bevezetjük a diákokat a színházi előadáselemzések világába, másrészt az egyes rendezői koncepciók különbözőségére hívjuk fel a figyelmet. A foglalkozás anyagát az OSZMI Audiovizuális Archívuma adja, így 5 különböző rendező Rómeó és Júlia-előadásának erkélyjelentét vetítjük le a középiskolás osztálynak. A jelenteket előzetesen megbeszélt előadáselemzési szempontok szerint tekintik meg csoportokban a diákok, majd közös egyeztetés következik.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Maksai Ági

Alkotók

  • az óra kidolgozója: Takács Ágnes

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • Beszélgetésben vehetnek részt

Alkalmak

  • 90 perc - drámaóra/rendhagyó irodalomóra, drámaóra/rendhagyó irodalomóra

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Ismeretátadó

Téma

  • rendezői koncepciók

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Magyar nyelv és irodalom

    Rómeó és Júlia irodalomórák kísérőprogramja

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.