Lúdas Matyi (feldolgozó színházi foglalkozás)

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Lúdas Matyi (feldolgozó színházi foglalkozás)

Bóbita Bábszínház

Hogyan alapozzuk meg küzdőképességünket? Hogyan fejezzük ki igényeinket? Hogyan maradjunk hűek szavunkhoz? Lúdas Matyi történetében Döbrögi csupán saját hatalmi pozícióját tudja felhozni válaszul Matyi jogos kérdésére: miért is kellene rögtön haptákba vágnia magát,csak mert Döbrögi azt mondta? Minden gyerek számára napi tapasztalat a megfelelés, az engedelmesség kényszere: a sok „tedd ezt, tedd azt”-ra felnőttként az érvünk sok esetben annyi csupán, hogy: „mert én azt mondtam. Kommunikációs helyzetekkel és nézőpontokkal játszunk a "Lúdas Matyi" című előadásunk után, abból kiindulva...
Már nem játsszák

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Papp Melinda

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 1500 Ft
  • Teljes program jegyár kísérők számára: 1500 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.
  • Szakmai jegy ára: 500 Ft
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A Bóbita Bábszínház “Lúdas Matyi” című előadása a Fazekas Mihály által írott, mindenki által ismert történethez képest kissé másfajta véget vesz Szálinger Balázs adaptációjában. A szegény libapásztorfiú történetén keresztül gondolkozhatunk arról, szabad-e bűnbe esnünk a jó cél érdekében, jogos-e az egyszeres vétekért a háromszoros büntetés. Meg arról, mihez kezdünk a hatalommal, ha hozzánk kerül.
Hogyan nem leszünk például zsarnokok, pöffeszkedők meg hatalmaskodók…

A bábelőadást követő kb. 60 percben megvizsgáljuk a gyerekek viszonyát a történettel és a történet által felvetett problémákkal, kérdésekkel.

A foglalkozás nem kíván kutatni a résztvevő gyermekek intim szféráiban, hanem a kellő drámapedagógiai gyakorlattal, játékkal és mentalizációs módszerek segítségével térképezi fel azokat a helyzeteket, amikkel akár a nagyóvodások, akár az alsó tagozatos gyerekek gyakran találkoznak, jelesül, hogy különbözik véleményük a kortársaikétól és/vagy az őket körülvevő felnőttekétől (szülő, pedagógus). Mit gondolnak a gyerekek és milyen ötleteik vannak ezekre a helyzetekre? Alkattól, szociális típustól, szociális helyzettől függően mindenkinek megvannak a válaszai, reakciói. Ezeket szeretnénk játszva vizsgálni, ezekről gondolkodunk közösen.

A gyerekek lehetőséget kapnak elmondani a véleményüket, gondolataikat, lehetőségük lesz megismerni más gondolkodásmódú kortársaik kommunikációs „megoldóképleteit”.

Az óvodás és az alsó tagozatos iskolai csoportok számára más-más eszközöket, formákat választottunk: a kicsiknél a mozgásos szabályjátékok, utánzó játékok dominálnak, a nagyobbaknál a szerepjáték, a vita, az érvelés.

A Lúdas Matyi- előadásokat követően (tömbösített bábszínházi játékrend esetén 1×1 vagy 2×1 hetes időszakaszban) közvetlenül valósulnak meg a foglalkozások a Bóbita Bábszínház kamaratermében – amennyiben ez nem lehetséges, az előadást követően maximum 2-3 napon belül belül a drámatanár-színészek az adott óvodába/iskolába kiszállva, a megfelelő ráhangolódási-emlékeztető szakasz után tartják meg a helyszínen a foglalkozásokat.

 

 

 

 


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Papp Melinda
  • Matta Lóránt
  • Nagy Tímea

Alkotók

  • Markó Róbert
  • Boráros Szilárd
  • Rab Viki
  • Szálinger Balázs
  • Kocsis Rozi
  • Fitos Dezső

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kiknek ajánljuk?

Mindenkinek az érintett korcsoportban

Téma

  • Hatalom, manipuláció

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Erkölcstan / Etika

Támogatók, szakmai partnerek

Nagy Tímea iskolai szociális munkás,ifjúságsegítő szakember

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.