Madarak nyelve (feldolgozó színházi foglalkozás)

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Madarak nyelve (feldolgozó színházi foglalkozás)

Bóbita Bábszínház

A mesebeli molnár és felesége reggeltől estig dolgoztak, de egyetlen fiúgyermekük olyan álmodozó lett, hogy apja mesterségének tanulása helyett egész nap a madarakat bámulta - és meg is értette, amit mondanak neki. Ám szülei élhetetlennek tartották s el kellett hagynia otthonát. Sok-sok kaland után tért haza, miután bebizonyította, milyen hasznos is a tudása... Az előadás kapcsán a legfontosabb kiindulópontok: a saját döntés fontossága, az életfeladat megtalálása, a szülő-gyermek viszony nehézségei, az elfogadás és a megbocsájtás. Ezekkel játszunk, ezekről beszélgetünk a résztvevőkkel.
Elérhető

A program alapszinten felszerelt színházi térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Papp Melinda
  • Támis Beatrix

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 2000 Ft/fő ( 1500 Ft a színházi belépőjegy+ 500 Ft a foglalkozáson való részvétel díja)
  • Teljes program jegyár kísérők számára: 0 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A Madarak nyelve című mese (író-dramaturg: Boráros Milada, rendező: Szenteczki Zita,  zeneszerző: Tarr Bernadett, tervező: Boráros Szilárd)  motívumrendszerét illetően leginkább a szinte mindenki által ismert Az állatok nyelvén tudó juhászra hajaz.

Ez a történet költői, izgalmas, jól átélhető, lényeges és manapság is valóban aktuális  témakört fejteget: mutatja a szülők és a gyerekek közötti érzelmi viszonyt felkavaró konfliktus kialakulását, az érzelmi viharok és a kölcsönös elutasítás fájdalmas következményeit, de a megbocsátáshoz és elfogadáshoz vezető utat egyaránt. A mese főhősének kalandja összecseng a mai óvodások, kisiskolások saját tapasztalatával. A madarak énekének megtanulása a kisfiú saját álma lehetne, nem a szüleinek felvetése. Fontos a fiú természethez, állatokhoz való vonzódása, ez pótolja a nyugalom, harmónia és barátságos érdeklődés hiányát, amit otthon az elfoglalt szülőktől nem tud megkapni. Hangsúlyos a tudás megszerzésének fontossága – a “madár-nyelv megértése”- motívumban sok lehetőség van humoros, groteszk játékok kialakítására- a történet komoly jelenetei mellett.

Ehhez a sokrétegű, izgalmas kérdéseket feltevő előadáshoz tartozó feldolgozó színházi feldolgozó foglalkozásban egy összeszokott szakmai team-mel dolgoztunk: Papp Melinda bábművész, drámatanár, Vadon Judit és Matta Lóránt bábművészek, valamint Nagy Tímea szociális munkás, prevenciós szakember. Két korcsoportban gondolkodunk az életkori sajátosságokra való tekintettel.  A 4-6 éves korosztály (középső és nagycsoportos óvodás) számára a játékosságot, a mozgást, a változatos, kreatív, kihívást jelentő feladatokat helyeztük előtérbe, míg a 7-10 éves korosztály (1. 4. osztály) számára készült tematika összeállításában komolyabb szerepet kap a korosztály érettségének megfelelő motiváció: a nagyobbaknak szóló foglalkozás a történet feldolgozását több idősíkban is elvégzi, a választás szabadságát használva vezérlő elvként.

Az általunk kialakított, a történetet feldolgozó, de abból alternatív utakat nyitó foglalkozások különlegessége a bábok és/vagy bábként átlelkesíthető tárgyak használata.

Az előadások megtekintése után az általában 20-25 fős csoportok 2-2 animátor vezetésével 45 (iskolások) / 35 (óvodások) percet töltenek együtt kis- és nagycsoportos játékokkal a meghatározott fókusznak megfelelően a bábszínház erre kialakított tereiben, illetve igény esetén a foglalkozásvezetők „házhoz mennek”, és a csoport otthonos, megszokott napi életterében játszanak a gyermekekkel, ez különösen óvodások esetében előnyös.

A foglalkozás utánkövetése a pedagógusokkal való kapcsolattartással valósul meg, írásos értékelés, továbbá a gyermekek által készített rajzok és az általuk a későbbiekben megfogalmazott érzések, gondolatok rögzítésével.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Papp Melinda
  • Nagy Tímea
  • Vadon Judit
  • Matta Lóránt

Alkotók

  • Papp Melinda
  • Nagy Tímea
  • Vadon Judit
  • Matta Lóránt

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.