A felkészítő foglalkozás célja a ráhangolás. A foglalkozást fiatal színházpedagógusok vezetik, drámajátékokból, beszélgetésekből, kreatív színházi gyakorlatokból épül fel. A játékos gyakorlatok a diákokat közös gondolkodásra és együttműködésre ösztönzik. Az interaktív játékok kíváncsiságot keltenek az előadás által felvetett témák iránt, a diákok az előadásban használt színházi kifejezésmódokkal kísérletezhetnek. Az előzetes élmények elmélyítik a későbbi színházi élményt, személyes kapcsolódási pontokat és összefüggéseket kínálnak.
A 45 perces moderált feldolgozó beszélgetést – amit szintén előre egyeztetett időpontban és helyszínen tartunk – kreatív formák teszik még izgalmasabbá, ezek segítségével a diákok megoszthatják egymással gondolataikat, megvitathatják az előadás által felvetett kérdéseket. A beszélgetés során az előadás hatásával és az alkotói szándékokkal is ismerkedünk.
A színházi előadás a hozzá kapcsolódó foglalkozásokkal olyan közösségi fórumot kínál a diákoknak, ahol nyílt, elfogadó légkörben vitathatják meg, hogy miként látják a különböző függőségek szerepét az életben. A közös tapasztalás segít abban, hogy tudatos viszonyt alakítsanak ki e meghatározó jelenséggel, megismerjék működési módját; a döntések, a sodródás, a félelmek, az öröm és az illúzió szerepét ebben.
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!