RÓNA avagy Petõfi magány tánczot jár – alternatív Petõfi-óra diákoknak

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

RÓNA avagy Petõfi magány tánczot jár – alternatív Petõfi-óra diákoknak

Baltazár Színház

A Róna című előadás középpontjában Petőfi Sándor a “Búcsú a színészettől” és az “Itt állok a Róna középen” c. versei vannak. Petőfi Sándor vándorszínész éveinek végét választottuk a darab kiindulópontjának. Petőfi számára a színészkedés nem csupán hivatás volt, hanem egy idealizált, vágyott létforma is, amitől a Búcsú a színészettől c. versében 1844-ben el kell köszönjön. Szeretnénk ezzel közelebb hozni a művészeti hivatás jelentőségét, és megmutatjuk azt a párhuzamot, amit a küldetéstudat jelenthetett a költő számára, és amit jelent a Baltazár Színház alkotóinak.
Elérhető
7. évfolyam-Felnőtt

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Ismeretátadó

Műfaj

  • Alternatív irodalomóra

Kapcsolattartó(k)

  • ELEK DÓRA

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 3500 Ft diákjegy, tanároknak ingyenes
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Önismeret, társadalmi érzékenyítés, különböző hátrányos helyzetű társadalmi csoportokkal való találkozás és előítéletek feloldása általános iskolai és középiskolai diákok számára színházpedagógiai módszerek segítségével. Tevékenységi formák: Előadás, szituációs játék, interaktív játék, mozgásos drámapedagógiai foglalkozás, feldolgozó moderált beszélgetés. Egyfajta közösségi feldolgozás az előadásban résztvevő színészekkel és a nézőtéren ülő
diákokkal, pedagógusokkal közösen. A tervezett színháznevelési program leírása: Színháznevelési programunk kimondottan általános iskola 7. és 8.osztályai és középiskolás korosztály számára megfelelő. Az előadás tere, a játéktér, vagy színpad, egy, a nézők által megformált félkörön belül található.
Az előadást követő foglalkozás is ebben a térben zajlik, egyszerű, játékos formában, ahol a nézők először nem verbálisan, hanem a térben való elhelyezkedésükkel formálnak véleményt, nem csak a látottakról, hanem az ahhoz kapcsolódó témákról is. Kipróbálunk olyan rövid kompozíciós játékokat is, amelyeket korábban használtunk az előadás létrehozásához, a próbafolyamatban, ezekre később, a beszélgetésen is visszautalunk, megismertetve a
nézőkkel pár alkotói eszközt. Mi a közös a 19. században élt, pályaválasztás előtt álló fiatal Petőfiben, az őt alakító színészben, és egy mai tizenévesben?
Milyen “hivatás” vár rád? Mi a lázadás, (belső) forradalom szerepe az életedben, milyen magányosnak érezni magad, és mit jelent egy közösséghez tartozni? Mi a “közös nevező” a résztvevőkben? Ehhez hasonló kérdéseket vet fel az előadás, ezeket járjuk körül a feldolgozó foglalkozásban és az azt követő beszélgetésben is, amikor is a félkör egy teljes körré alakul, és ahol teret kapnak a tanulók kérdései is. Az előadás mozgásos, absztrakt részeire is
rátekintünk, szabad asszociációkat társítva hozzá, ezzel pedig reményeink szerint a rendhagyó Petőfi-óra kortárs előadóművészeti alkotások befogadására is érzékenyít majd.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • FARKAS DORKA

Alkotók

  • FARKAS DORKA - RENDEZŐ, KOREOGRÁFUS
  • RÉTI-HARMATH OLÍVIA - RENDEZŐ, KOREOGRÁFUS
  • A MÁSIK KISS GABRIELLA - LÁTVÁNYTERVEZŐ
  • SZIRTES EDINA MÓKUS- ZENESZERZŐ

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • Beszélgetésben vehetnek részt

Alkalmak

  • 90 perc - Alternatív irodalomóra, Alternatív irodalomóra

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Ismeretátadó

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.