Önismeret, társadalmi érzékenyítés, különböző hátrányos helyzetű társadalmi csoportokkal való találkozás és előítéletek feloldása általános iskolai és középiskolai diákok számára színházpedagógiai módszerek segítségével. Tevékenységi formák: Előadás, szituációs játék, interaktív játék, mozgásos drámapedagógiai foglalkozás, feldolgozó moderált beszélgetés. Egyfajta közösségi feldolgozás az előadásban résztvevő színészekkel és a nézőtéren ülő
diákokkal, pedagógusokkal közösen. A tervezett színháznevelési program leírása: Színháznevelési programunk kimondottan általános iskola 7. és 8.osztályai és középiskolás korosztály számára megfelelő. Az előadás tere, a játéktér, vagy színpad, egy, a nézők által megformált félkörön belül található.
Az előadást követő foglalkozás is ebben a térben zajlik, egyszerű, játékos formában, ahol a nézők először nem verbálisan, hanem a térben való elhelyezkedésükkel formálnak véleményt, nem csak a látottakról, hanem az ahhoz kapcsolódó témákról is. Kipróbálunk olyan rövid kompozíciós játékokat is, amelyeket korábban használtunk az előadás létrehozásához, a próbafolyamatban, ezekre később, a beszélgetésen is visszautalunk, megismertetve a
nézőkkel pár alkotói eszközt. Mi a közös a 19. században élt, pályaválasztás előtt álló fiatal Petőfiben, az őt alakító színészben, és egy mai tizenévesben?
Milyen “hivatás” vár rád? Mi a lázadás, (belső) forradalom szerepe az életedben, milyen magányosnak érezni magad, és mit jelent egy közösséghez tartozni? Mi a “közös nevező” a résztvevőkben? Ehhez hasonló kérdéseket vet fel az előadás, ezeket járjuk körül a feldolgozó foglalkozásban és az azt követő beszélgetésben is, amikor is a félkör egy teljes körré alakul, és ahol teret kapnak a tanulók kérdései is. Az előadás mozgásos, absztrakt részeire is
rátekintünk, szabad asszociációkat társítva hozzá, ezzel pedig reményeink szerint a rendhagyó Petőfi-óra kortárs előadóművészeti alkotások befogadására is érzékenyít majd.
Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!