Szentivánéji álom – háromlépcsős program

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Szentivánéji álom – háromlépcsős program

Budaörsi Latinovits Színház

Hermia szerelmes Lysanderbe, Lysander kívánja Hermiát, Demetrius akarja Hermiát, Heléna szenved Demetrius miatt. Pukk összepipacsozza Lysandert és Demetriust, ezek ketten most már Helénát akarják. Heléna továbbra is szenved. Hermia féltékeny. Pukk egy manó. Titánia és Oberon tündérek. Titániát összepipacsozza Oberon, ezért Titánia szeretkezik egy szamárral. Nem lennék a helyükben.
Elérhető
10-13.
évfolyam

A program (legalább egy alkalma) csak fix helyszínen érhető el
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Debreceni Luca
  • a Budaörsi Latinovits Színház közönségkapcsolati munkatársai

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 3500/4000 ft - a foglalkozásokon való részvétel ingyenes
  • Teljes program jegyár kísérők számára: 1000 ft
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A ráhangoló foglalkozás során (amelyre az iskolában, vagy az előadás estéjén a színházban is sor kerülhet), először a csoport Shakespeare-hez kapcsolódó asszociációival és elvárásaival foglalkozunk. Majd az előadás szereplőit meghatározó három szint: a mesteremberek/színészek, az athéni nemesek és a tündérek működésével, színpadi megjelenítésének lehetőségeivel kísérletezünk, különös tekintettel a tündérek jellemzését és megmutatását célzó esztétikai döntésekre.

A feldolgozó foglalkozáson (amely egy következő napon az iskolában zajlik) a diákok számára legmeghatározóbb pillanatoktól elindulva foglalkozunk az előadás színpadi eszközeinek elemzésével és az előadás két központi témájával: a szerelemmel és a színházi működés, a színház világban betöltött szerepének reflexiójával.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Debreceni Luca

Alkotók

  • Théseus, Oberon ILYÉS RÓBERT
  • Hippolyta, Titánia TAKÁCS KATALIN
  • Philostratus, Pukk FEKETE ÁDÁM m.v.
  • Lysander FRÖHLICH KRISTÓF
  • Demetrius CHOVÁN GÁBOR
  • Hermia HARTAI PETRA
  • Heléna SPOLARICS ANDREA
  • Égeus LUGOSI GYÖRGY m.v.
  • Böröndi Bence, színész BÖRÖNDI BENCE
  • Göndör László, rendező, Mustármag GÖNDÖR LÁSZLÓ m.v.
  • Hajmási Péter, színész, Porszem HAJMÁSI PÉTER m.v.
  • Laboda Kornél, dramaturg, Rózsabimbó LABODA KORNÉL m.v.
  • Szőts Orsi, asszisztens, Borsóvirág SZŐTS ORSI
  • Dióssi Gábor, színész, Pókháló DIÓSSI GÁBOR m.v.
  • Fiú RÁTKAY ÁBEL m.v. / MESTER MÁTÉ m.v.
  • fordító NÁDASDY ÁDÁM
  • dramaturg KOMÁN ATTILA
  • díszlettervező DEVICH BOTOND
  • jelmeztervező SZAKOS KRISZTA
  • világítás SOKORAI ATTILA
  • zeneszerző JÓZSA TAMÁS
  • a rendező munkatársa JUHÁSZ GABRIELLA / SZITÁS BERNADETT
  • súgó HORVÁTH ZITA
  • rendező FEHÉR BALÁZS BENŐ

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kiknek ajánljuk?

Bármely 10-13. évfolyamos osztálynak, különösen, ha épp Shakespeare drámáival foglalkoznak.

Téma

  • Emberi kapcsolatok
  • Képzelet és valóság
  • Identitáskeresés, identitásválság

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Magyar nyelv és irodalom
  • Dráma és tánc

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.