Gózon Gyula Kamaraszínház Alapítvány
http://www.gozon.hu/
1172 Budapest,
XV. utca 23.
Panton Program
Célkitűzés:
Színházpedagógiai módszertani képzés a Gózon Gyula Kamaraszínház társulatának.
Szakmai vezető és a kurzus vezetője:
Gyevi-Bíró Eszter
Munkatárs:
Eck Attila
Pantone Programunk alapja Gyevi-Bíró Eszter színházi metodikai rendszere:
1.
Nem vagy egyedül!
Színházi nevelési metódusunk tapasztalatait megosztó workshop-sorozatom célja, hogy megismertessem a 2005-óta életre hívott, a fővárosi Bárka majd Kolibri Színházban kidolgozott és alkalmazott módszertanunkat, mely során fiatal nézőink az előadások előtt és/vagy után együttesen, közösségben és felnőtt partnerek segítségével beszélgetve és játszva dolgozzák fel a színházi élményt. A dráma és a színház eszközeit kínáljuk véleményük, problémáik megfogalmazására, remélve, hogy a játék valódi közösségi élménnyé teszi a színházlátogatást. Az előadásokhoz kapcsolódó foglalkozásokat képzett drámatanárok tervezik és vezetik a színház művészeinek bevonásával.
Ebben segítségemre lesz fiatal és dinamikus munka- és alkotótársam Eck Attila, aki hazai és külföldi tapasztalatait összegzi gyakorlatok formájában.
Kulcsszavaink: integráció, kíváncsiság, felfedezés, kísérlet, őszinte párbeszéd.
Ha mindenről lehet beszélni, akkor beszélgessünk!
A nézői szerepkör a színházi nevelésben
A módszer tanítása során három terület megtapasztalását kínáljuk fel a résztvevő számára. Egyrészt a drámapedagógiai konvenciókat alkalmazva kisebb feladatok során különböző pedagógiai részcélokat megfogalmazva a spontán közvetlen játék élmény- és készségfejlesztő hatását élvezhetik, másrészt megismerkedik magával a mű alapjául szolgáló drámai művel vagy gondolattal, s ha ez nem áll rendelkezésünkre, mert nem egy irodalmi anyag feldolgozására került sor, akkor a drámai háttér életre hívásával és megszerkesztésével is megismerkedhet. Harmadrészt megélve a már említett nézői attitűdöt tervezett feladatok és spontán történések során fejleszti nézői szerepét.
fejlesztéséhez, hiszen az IQ és a lexikális tudás akár magányosan is számtalan, mára már agyondefiniált
módszerrel elérhető, de az érzelmi intelligencia fejlesztéséhez közösség kell és közösséggel együtt
megélt érzelmi történések, hiszen az érzelmi intelligencia fejlettségét pont az ember szociális történései
mutatják. Az ilyen jellegű programok eredményei pedig több szinten is vizsgálhatók, mérhetők.
A jól működő színházi nevelési programokkal elérhető eredmények:
Milyen témájú vagy stílusú előadások aratnak hát sikert az adott korosztályban?
A serdülők jellemzői tudásának birtokában, valamint saját tapasztalatainkat összegezve is összegezzük majd, hogy milyen jellegű előadások tartanak számot érdeklődésre.…
Tervezetek, példák ismertetése. Konvenciók a színházi nevelésben
Foglalkozástípusok, tevékenységi formák,tervezések
osztályterem színház, két-, és háromlépcsős formák
Célkitűzés:
Színházpedagógiai módszertani képzés a Gózon Gyula Kamaraszínház társulatának.
Szakmai vezető és a kurzus vezetője:
Gyevi-Bíró Eszter
Munkatárs:
Eck Attila
Pantone Programunk alapja Gyevi-Bíró Eszter színházi metodikai rendszere:
1.
Nem vagy egyedül!
Színházi nevelési metódusunk tapasztalatait megosztó workshop-sorozatom célja, hogy megismertessem a 2005-óta életre hívott, a fővárosi Bárka majd Kolibri Színházban kidolgozott és alkalmazott módszertanunkat, mely során fiatal nézőink az előadások előtt és/vagy után együttesen, közösségben és felnőtt partnerek segítségével beszélgetve és játszva dolgozzák fel a színházi élményt. A dráma és a színház eszközeit kínáljuk véleményük, problémáik megfogalmazására, remélve, hogy a játék valódi közösségi élménnyé teszi a színházlátogatást. Az előadásokhoz kapcsolódó foglalkozásokat képzett drámatanárok tervezik és vezetik a színház művészeinek bevonásával.
Ebben segítségemre lesz fiatal és dinamikus munka- és alkotótársam Eck Attila, aki hazai és külföldi tapasztalatait összegzi gyakorlatok formájában.
Kulcsszavaink: integráció, kíváncsiság, felfedezés, kísérlet, őszinte párbeszéd.
Ha mindenről lehet beszélni, akkor beszélgessünk!
A nézői szerepkör a színházi nevelésben
A módszer tanítása során három terület megtapasztalását kínáljuk fel a résztvevő számára. Egyrészt a drámapedagógiai konvenciókat alkalmazva kisebb feladatok során különböző pedagógiai részcélokat megfogalmazva a spontán közvetlen játék élmény- és készségfejlesztő hatását élvezhetik, másrészt megismerkedik magával a mű alapjául szolgáló drámai művel vagy gondolattal, s ha ez nem áll rendelkezésünkre, mert nem egy irodalmi anyag feldolgozására került sor, akkor a drámai háttér életre hívásával és megszerkesztésével is megismerkedhet. Harmadrészt megélve a már említett nézői attitűdöt tervezett feladatok és spontán történések során fejleszti nézői szerepét.
fejlesztéséhez, hiszen az IQ és a lexikális tudás akár magányosan is számtalan, mára már agyondefiniált
módszerrel elérhető, de az érzelmi intelligencia fejlesztéséhez közösség kell és közösséggel együtt
megélt érzelmi történések, hiszen az érzelmi intelligencia fejlettségét pont az ember szociális történései
mutatják. Az ilyen jellegű programok eredményei pedig több szinten is vizsgálhatók, mérhetők.
A jól működő színházi nevelési programokkal elérhető eredmények:
Milyen témájú vagy stílusú előadások aratnak hát sikert az adott korosztályban?
A serdülők jellemzői tudásának birtokában, valamint saját tapasztalatainkat összegezve is összegezzük majd, hogy milyen jellegű előadások tartanak számot érdeklődésre.…
Tervezetek, példák ismertetése. Konvenciók a színházi nevelésben
Foglalkozástípusok, tevékenységi formák,tervezések
osztályterem színház, két-, és háromlépcsős formák
Szervezet alapításának éve: | 1999 |
Első színházi nevelési program éve: | 2015 |
Eddigi különböző programjaink száma: | 10 db |
Színházi neveléssel foglalkozók száma: | 2 fő |
Nevelési program alkalmak száma (előző évad): | 5 alkalom |
Résztvevők színházi nevelési programjainkon (előző évad): | 320 fő |
Elért iskolák száma (előző évad): | 8 db |