A csillagszemű juhász

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

A csillagszemű juhász

Budapest Bábszínház

Milyen a jó király? És milyen a jó alattvaló? Lehet tanulni az uralkodást, a vezetést? Hogyan működik egy mesebeli birodalom? (feldolgozó foglalkozás, 45 perc)
Elérhető
3-4.
évfolyam

A program (legalább egy alkalma) csak fix helyszínen érhető el
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Műfaj

Kapcsolattartó(k)

  • Budapest Bábszínház Szervezés

Térítés

  • A program fogad szakmai látogatókat.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Hol volt, hol nem volt, hetedhét országon is túl, volt egyszer egy hatalmas király. Volt egy törvény az ő országában: ha ez a király egyet tüsszentett az egész országnak azt kellett mondania, „adj’ isten egészségére!”, mert, aki nem mondta, az halál fia volt. Nem akadt senki a birodalomban, aki ne tartotta volna be a parancsot, hiszen a törvény az törvény, kivéve egy valakit: egy csillagszemű juhászt. Megfogták a király emberei a csillagszemű juhászt, vitték a király színe elé, és jelentették, hogy nem akarja mondani, hogy adj’ isten egészségére. Megharagudott a király és parancsolta a juhásznak, hogy mondja ki a jókívánságot, de a csillagszemű hajthatatlan volt. Nem mondom – mondta -, amíg a király őfelsége a lányát nekem nem adja feleségül. A király nem hagyta annyiban ezt a pimaszságot…

Magyar népmesekincsünk egyik legismertebb és legnépszerűbb darabja A csillagszemű juhász, amely a hatalom mibenlétét, indokait és lehetőségeit vizsgálja, a kisiskolás korosztály számára. Teszi ezt elsősorban azzal, hogy alaphelyzetéről minden gyereknek napi tapasztalata van. Ez a tapasztalat a hatalomnak való megfelelés, az engedelmesség kényszere: a gyakori „tedd ezt, tedd azt”-ra felnőttként az érvünk sok esetben annyi csupán, hogy: „mert én azt mondtam”. Ugyanígy a mesebeli király is csak saját hatalmi pozícióját tudja felhozni válaszul a csillagszemű juhász tulajdonképpen jogos kérdésére: miért is kellene rögtön haptákba állni, ha az uralkodó tüsszent? Mire jó ez a törvény és miért ne lehetne megváltoztatni?

 

MOZGATÓ (3-4. OSZTÁLYOSOKNAK):

Milyen a jó király? És milyen a jó alattvaló?
Lehet tanulni az uralkodást, a vezetést?
Hogyan működik egy mesebeli birodalom?
(feldolgozó foglalkozás, 45 perc)

 


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Végvári Viktória
  • Barna Zsombor
  • Hannus Zoltán
  • Pethő Gergő

Alkotók

  • író - Szálinger Balázs
  • dramaturg - Nagy Orsolya
  • zeneszerző - Zságer-Varga Ákos
  • díszlettervező - Cziegler Balázs
  • jelmez- és bábtervező - Michac Gábor
  • zenei munkatárs - Némedi Árpád
  • koreográfus - Fitos Dezső, Kocsis Enikő
  • rendezőasszisztens - Bánky Eszter
  • rendezte - Markó Róbert
  • játsszák - Hannus Zoltán, Pallai Mara, Spiegl Anna, Kovács Judit, Ács Norbert, Pethő Gergő, Tatai Zsolt, Kovács Katalin, Rusz Judit, Bánky Eszter, Podlovics Laura, Némedi Árpád, Barna Zsombor

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Díjak, elismerések

2017. Színikritikusok Díja - A legjobb gyerek- és ifjúsági előadás

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.