A hatodik pecsét

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

A hatodik pecsét

Harlekin Bábszínház

Bartos, Herkó és Kozma átlagos gimnazisták: tele vannak kételyekkel és álmokkal, tervekkel és tanácstalansággal. De amikor Kozma felfedez egy, a Föld felé közelítő hatalmas üstököst, mindhármuk élete megváltozik. Kozma számításai szerint az üstökös nyolc hónap múlva becsapódik a Földbe, véget vetve ezzel az emberiségnek. A fiatalok magukra maradnak a tudással. Van-e joguk megosztani azt a környezetükkel? És nem megosztani? Mit kezdhet az ember nyolc hónapnyi idővel, ha tudja, utána minden véget ér? Vagy mégsem? Vagy mégis?
Átmenetileg nem elérhető
9-13.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Hollik Mónika
  • Bathó Tünde

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 2000 Ft/fő
  • Teljes program jegyár kísérők számára: Kísérő pedagógusoknak ingyenes
  • A program fogad szakmai látogatókat.
  • Szakmai jegy ára: 1000 Ft
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Mit tennél, ha megtudnád, közeleg a Világvége? Van-e jogunk megosztani környezetünkkel ezt a
tudást? És eltitkolni? Mit kezdhet az ember nyolc hónapnyi idővel, ha tudja, utána minden véget ér? És
mi van, ha valaki az egész életét felrúgja, mindent egy lapra tesz fel, aztán a várva várt világvége
elmarad? És ha mégsem? És ha mégis?
Előadásunk főszereplői és célközönsége is a Z generációba tartozik, amely tagjai gazdasági
világválságok és a koronavírus idején, a közelgő klímakatasztrófa árnyékában szocializálódnak.
Szorongásukat növelheti a fokozódó elidegenedés érzése – elidegenedés a környezettől, a
munkánktól, társainktól és önmagunktól. Van-e szabad akarat, és ha van, milyen
felelősséggel jár? Hogyan győzhető le az elszigeteltség érzése? Hogyan viszonyuljunk a halál
elkerülhetetlenségéhez és az értelmetlenség érzéséhez? Akár tudatosan, akár tudattalanul, de ezek a
kérdések minden kamaszt szorítanak. A színházi nevelési előadás (TIE) műfaja lehetőséget ad arra, hogy a
résztvevő fiatalok formába öntsék, kreatív módon artikulálják gondolataikat.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Bábinszki Ágnes
  • Sóvári Csaba
  • Szilner Olivér

Alkotók

  • Író: Varsányi Péter
  • Színházi nevelési alkotótárs: Patonay Anita
  • Zene: Vranik Krisztián "Krizsó"
  • Játsszák: Bábinszki Ágnes, Sóvári Csaba, Szilner Olivér
  • Rendező: Varsányi Péter

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Emberi kapcsolatok
  • Egyén és társadalom
  • Identitáskeresés, identitásválság

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Erkölcstan / Etika
  • Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek

Támogatók, szakmai partnerek

EMMI

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.