Boldogtalanok

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Boldogtalanok

Escargo Hajója Színházi és Nevelési Szövetkezet

A foglalkozás középpontjában álló nagyon erős motívum a „fogva tartás”, abban az értelmében, hogy egy személy, jelen esetben egy folyamatos magánéleti válsággal küzdő férfi úgymond magához köti, erősen a befolyása alatt tartja párját, szeretőit, a környezetében élő személyeket. Ezt a helyzetet kiemelve, univerzálisabbá téve próbáltuk keresni a kötődések, egymáshoz rendeltségek, férfi-női kapcsolatok szélsőségessé válásának, eltorzulásának aktuális vetületeit, gyökereit, természetét.
Már nem játsszák
7-13.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Műfaj

  • Komplex színházi nevelési program (TIE)

Kapcsolattartó(k)

  • Spanicsek Valentina

Térítés

  • Egyszeri, csoport után fizetendő alapdíj: Kérjük, lépjen kapcsolatba velünk.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A foglalkozás középpontjában álló nagyon erős motívum a „fogva tartás”, abban az értelmében, hogy egy személy, jelen esetben egy folyamatos magánéleti válsággal küzdő férfi úgymond magához köti, erősen a befolyása alatt tartja párját, szeretőit, a környezetében élő személyeket. Ezt a helyzetet kiemelve, univerzálisabbá téve próbáltuk keresni a kötődések, egymáshoz rendeltségek, férfi-női kapcsolatok szélsőségessé válásának, eltorzulásának aktuális vetületeit, gyökereit, természetét.

Fókusz: Hogyan lehet belekerülni egy embertársam szorításába? Hogyan lehet kijutni ebből, miért maradunk, miért nem lépünk ki?

A foglalkozás egy metaforikus történet mentén közelít a problémához, egy 10 éve bezárt iskolába – amelyet a gyerekekkel közösen „építünk fel” – egyik szereplőnk, egy, az utolsó évben elballagott diák visszaszökik egy ott hagyott személyes dolgáért. A romos épületben egy fekete dobozt talál, amiben egy fiatal lány gubbaszt megkötözve. Megjelenik fogvatartója is, viszonyukban széles spektrumon váltakoznak az alá-fölé rendeltségek, ambivalens érzelmek, a méltóság és kiszolgáltatottság. Innen közösen vizsgáljuk a metaforikus jeleneteket, kiterjesztve a problémákat a hétköznapok szintjére, aktuális analóg helyzetekre.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Szalai Ádám

Alkotók

  • Cseri Hanna
  • Fenyvesi Mihály
  • Komlóczi Zoltán
  • Spanicsek Valentina
  • Szalai Ádám
  • Tölgyfa Gergely
  • Várkonyi Dániel
  • Nagy Emese
  • Monostori Ákos
  • Kusz Petra

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

  • 180 perc - Komplex színházi nevelési program (TIE), Komplex színházi nevelési program (TIE)

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Emberi kapcsolatok
  • Egyén és társadalom
  • Identitáskeresés, identitásválság

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Erkölcstan / Etika

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.