Fényleszel!

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Fényleszel!

RÉV Színház

Péter szeretné a nyarat barátaival tölteni, de édesapja kérésére dolgozni kezd. Itt ismerkedik meg osztálytársa húgával, Zsófival. A kibontakozó kapcsolatban Péter a szüleitől hozott feszültségeket és rossz mintákat egyaránt felhasználja ahhoz, hogy a lányt minél előbb és minél szorosabban magához láncolja. Kapcsolatukat sok külső tényező teszi nehézkessé: a környezetük véleménye, Zsófi testvérének „féltékenysége”, illetve az újabb nyári munka, amit Péter már nem szeretne elvállalni, mégis kénytelen, hiszen nincs ereje, hogy édesapjával szembeszálljon...
Már nem játsszák
11-12.
évfolyam

A program (legalább egy alkalma) csak fix helyszínen érhető el
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Balla Richie

Térítés

Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Háy János Völgyhíd c. drámája megtörtént esemény alapján készült:

„Hétfő reggel negyed nyolckor egy veszprémi középiskola tizenhét éves diákja levetette magát a
Viaduktról. A kiérkező mentősök még élve vitték be a kórház traumatológiai osztályára, ám olyan
súlyos sérüléseket szenvedett, hogy az életét már nem tudták megmenteni" – a Napló-online
internetes portál címoldalán 2010. április 12-én megjelent hírhez hasonlók szinte havonta jelennek
meg. A Szent István völgyhíd Veszprém város jelképe, de az elmúlt évtizedekben az életüknek önként
véget vetők egyik szimbólumává is vált. A Viaduktról leugrók között aggasztóan nagy a tizenévesek
aránya.

A RÉV Színház előadásának egyik szereplőjében is felmerül a tragikus végkimenetel gondolata, de ez
„csak” kiindulás ahhoz, hogy más fontos témákról is beszélgessünk, köztük a szülő – gyerek közötti
kommunikációs nehézségekről és akadályokról, a párkapcsolati manipulációról, illetve a „kortárs
közösségekben kialakuló domináns és alárendelt szerepekről” (H.J.) vagyis hogy egy tinédzsert mi
minden befolyásol és formál ahhoz, hogy végül már azt sem tudja, hogy melyik gondolat volt sajátja
és melyik az, amit valaki más ültetett el a fejében.

A történetről:
Péter szeretné a nyarat barátaival tölteni, de édesapja kérésére dolgozni kezd. Itt ismerkedik meg
osztálytársa húgával, Zsófival. A kibontakozó kapcsolatban Péter a szüleitől hozott feszültségeket és
rossz mintákat egyaránt felhasználja ahhoz, hogy a lányt minél előbb és minél szorosabban magához
láncolja. Kapcsolatukat sok külső tényező teszi nehézkessé: a környezetük véleménye, Zsófi
testvérének „féltékenysége”, illetve az újabb nyári munka, amit Péter már nem szeretne elvállalni,
mégis kénytelen, hiszen nincs ereje, hogy édesapjával szembeszálljon és elmondja ellenérzését a
dologgal kapcsolatban.
A történetben egy álomképben jelenik meg az öngyilkosság gondolata. Ebből az álomképből
bontakozik ki a beszélgetés és a közös gondolkodás a fiatalokkal, ami a nézőpontbeli változást és a
feldolgozást is segíteni a résztvevő fiataloknál.

Játsszák: Bálint Betty, Lakatos Dorina, Nagy Zsolt Zsozsa, Szántó Dániel
Rendező: Balla Richie

Az előadás hossza: 2 óra 15 perc, 1 szünettel.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Lakatos Dorina

Alkotók

  • Balla Richie, rendező
  • Bálint Betty, színész - drámatanár
  • Lakatos Dorina, színész - drámatanár
  • Szántó Dániel, színész - drámatanár
  • Nagy Zsolt Zsozsa, színész - drámatanár

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Emberi kapcsolatok
  • Egyén és társadalom
  • Képzelet és valóság
  • Függőségek
  • Hatalom, manipuláció

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Erkölcstan / Etika

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.