Tengerbiológia

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Tengerbiológia

Drámakommandó Egyesület

Eldöntött tény, hogy Tamás a szülei építőipari vállalkozását viszi tovább. Jövőre leérettségizik, és műszaki vonalon folytatja tanulmányait. Legalábbis így tervezte eddig. Egy búvártanfolyam élménye hirtelen összezavarja az elképzelt jövőt, és Tamásnak döntenie kell: a biztonságos, kitaposott utat választja, vagy megpróbálja megvalósítani álmát, és tengerbiológusnak tanul, már ha egyáltalán van ennek bármilyen reális lehetősége… Tudhatjuk-e 17 évesen, mit szeretnénk csinálni az életben? Mennyire határozzák meg döntésünket a körülmények? Egy pályaorientációs foglalkozás a döntés nehézségéről.
Elérhető
9-12.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Emődi Klaudia

Térítés

  • Egyszeri, csoport után fizetendő alapdíj: 50 000 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.
  • Szakmai jegy ára: Előzetes egyeztetés után szívesen látunk szakmai látogatókat. Számukra a részvétel a díjmentes.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A színházi nevelési program során a döntés nehézségének kérdésével foglalkozunk. A pedagógiai cél a gimnazisták pályaorientációs gyakorlatban való aktivizálása, a döntés kérdéséről való közös gondolkodás, valamint a hála és a felelősség kérdésének értékelésével a döntés erkölcsi súlyának a megértése. Egy bevezető, energetizáló játék, valamint egy asszociációs gyakorlat után röviden ismertetjük a történetünket. Egy frontális színházi jelenetsorban bemutatjuk főszereplőnk, Tamás élethelyzetét; egy tanár-diák jelenetben Tamást, mint eminens tanulót és a tanára által becsült, a véleményére is adó diákot. A második jelentben Tamás iskolából jövet beugrik a céghez, otthonosan érzi magát, és könnyűszerrel megold egy problémát. A harmadik jelentben anyjával való közeli és jó kapcsolatát tesszük fel, és ezzel vége az első színházi blokknak. Ezután a drámatanárok arra kérik a gyerekeket, hogy hozzanak jelenetet egy helyzetről, amelyben Tamásnak valamilyen nehézsége, problémája akadt. A rövid jelenetek bemutatása utána szünet következik. A második színházi blokkban pár hónappal később, egy döntéshelyzet előtt látjuk Tamást. Tamás időközben bizonytalanná vált abban, hogy az ő jövője az építőipari vállalkozásban van és sokkal inkább a tengerbiológia kezd az álmává válni. Ezt a konfliktust oldva és megoldást keresve, Tamás az előbb bemutatott szereplők mindegyikével beszél, akik igen eltérő reakciókkal fogadják őt. A színházi rész után a fiatalok további kérdéseket tehetnek fel Tamásnak, valamint a helyzetre vonatkozó tanácsokkal látják el. A “forró szék” után a diákok újabb jelenetet hoznak azon tárgyakkal, amelyeket a jelenetekben mi felhasználtunk. Zárásként a résztvevőket arra kérjük írjanak le egy-egy gondolatot, amit Tamásnak üzennének.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Emődi Klaudia vagy Király Gabriella

Alkotók

  • Emődi Klaudia
  • Benedek Patrik
  • Horváth Dóra

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Emberi kapcsolatok
  • Egyén és társadalom
  • Identitáskeresés, identitásválság

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Dráma és tánc
  • Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek
  • Erkölcstan / Etika

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.